Prawa osób, których dane dotyczą
W celu ochrony praw i wolności oraz zapewnienia kontroli nad przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługują Pani/Panu następujące prawa:
-
prawa dostępu do danych – czyli prawo do otrzymania informacji m.in. jakie dane i w jakich celach Bank przetwarza; w tym zakresie możliwe jest także uzyskanie kopii danych.
-
prawa do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym) – czyli prawo do wskazania tak zakresu, jak i okoliczności stanowiących podstawę wniosku o usunięcie danych (np. gdy dane są nadal przetwarzane mimo ustania podstawy przetwarzania). Warto jednak wiedzieć, że w przypadku posiadania czynnej umowy, przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do jej realizacji, a więc dane nie mogę być usunięte.
-
prawa do przenoszenia danych – czyli prawo do uzyskania danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego o ile są to dane dostarczone przez osobę zainteresowaną, a nie stanowią wyniku działania Banku.
-
prawa do ograniczenia przetwarzania danych – podobnie jak prawo do usunięcia stanowi prawo ograniczające zakres przetwarzanych danych na wniosek osoby, której dotyczą, jednakże każdy taki wniosek wymaga indywidualnego podejścia i oceny co do możliwości jego zrealizowania.
-
prawo do sprostowania danych – jest to niezbywalne prawo do poprawiania i aktualizacji danych każdorazowo gdy Bank przetwarzałby dane niepoprawne lub nieaktualne.
-
prawo sprzeciwu – w każdym momencie można złożyć sprzeciw wobec przetwarzania danych w zakresie: profilowania (o ile ma miejsce), zautomatyzowanego podejmowania decyzji o ile nie wpływa to negatywnie na prawa osoby wnioskującej lub nie pozostaje w sprzeczności z przepisami praw (np. ustawą o przeciwdziałaniu praniu brudny pieniędzy), marketingu.
Wszelkie wnioski dotyczące realizacji praw należy kierować formalnie na adres Administratora Danych, drogą tradycyjną lub mailową.
Ponadto przysługują Państwu prawo do wniesienia skargi do PUODO:
Urząd Ochrony Danych Osobowych
ul. Stawki 2
00-193 Warszawa
https://uodo.gov.pl
Bank Spółdzielczy w Tucholi
ul. Świecka 15, 89-500 Tuchola
(52) 334 37 71,
(52) 334 22
89
Infolinia SGB (24/7)
800 888 888
Dla dzwoniących z zagranicy
61 647 28 46
Kod SWIFT/BIC: GBWCPLPP
© 2025 Bank Spółdzielczy w Tucholi